Passformsgaranti -

Passformsgaranti

Läs om vår omfattande Passformsgaranti för måttsydda produkter nedan, eller kontakta oss direkt för eventuella frågor.

Passformsgaranti Custom made produkter

Processen

Om du har några specifika tankar eller frågor om passformen på din nyligen levererade måttsydda produkt guidar vi dig genom processen.

  • Vid leverans provar du plaggen med oss (detta kan göras både digitalt eller i vårt showroom)
  • Eventuella skräddarändringar bestäms tillsammans med en av våra mått-experter och täcks helt av oss. Dessa kan utföras av en lokal skräddare eller med vår egen konstnär, som tveklöst är en av Stockholm bästa skräddare.
  • Plagget skickas tillbaka/hämtas ut av dig och vi uppdaterar dina digitala mått så att du kan beställa nästa mästerverk enligt din uppdaterade passform/mått.

För mer ingående frågor, se vår FAQ nedan.

FAQ - Passformsgaranti

Bra (och viktig) fråga! Passformen är högst individuell och även om vi är experter inom området, handlar det också om att förstå dina preferenser. Så här fungerar en måttsydd passform (generellt): Vi utgår ifrån en signaturpassform (vanligtvis det du ser i vår kommunikation), så när vi skapar en unik passform för dig, kan detta sedan ändras efter dina önskemål, men vi rekommenderar alltid att lyssna på våra råd avseende hur man skapar långsiktighet och komfort samtidigt som man behåller en kontemporär, skräddad stil.

Det är oerhört viktigt för oss att hantera dina förväntningar. En måttsydd kostym (eller annan skräddad produkt från oss) kommer alltid att passa bättre än en standardstorlek från ett annat märke. Detta är nyckeln och det vitkigaste budskapet, tillsammans med kunskapen och förståelsen för vad du betalar för. Om du betalar priset för en jämförbar produkt i standardstorlek, förvänta dig något bättre, men förvänta dig inte ett skräddarsytt plagg, i vilket fall du skulle behöva betala upp till fem gånger mer. En måttsydd produkt, även om vi erbjuder en av marknadens absolut bästa och mest djupgående, handlar inte om att räkna centimeter eller att fokusera enbart på mått – det handlar om att skapa en unik passform som gör dig bekväm och upplevelsen av att välja tyg, kvalitet och användningsområde är minst lika viktigt. 

Det är också viktigt att inse att alla människor ser olika ut och därför kommer resultatet av ett måttsytt plagg alltid att vara unikt. Med det sagt, måttsydda plagg är en helt fantastisk känsla att bära.

Det är alltid vår högsta prioritet att du känner dig bekväm med passformen på våra plagg. Om du har några funderingar över passformen är det bästa sättet att boka en konsultation med oss, antingen digitalt eller fysiskt, så att vi kan gå igenom de punkter du har tankar kring. Passformen ska naturligtvis uppfylla förväntningarna (läs gärna vad du kan förvänta dig ovan), och om de inte gör det ser vi alltid till att ändra plagget så att det gör det. Detta kan göras både med vår egen skräddare eller en närmast dig.

Vi erbjuder inte en klassisk returpolicy för våra måttsydda produkter, eftersom de är unikt producerade när det gäller design och mått. Däremot har vi en Passformsgaranti och strävar alltid efter att skapa långvariga relationer med våra kunder. Om du känner dig osäker på något, är det bästa sättet helt enkelt att kontakta oss, så hjälper vi dig med eventuella frågor eller funderingar. 

Kostnaden för skräddarjusteringar täcks av oss så länge de görs genom ett gemensamt samtal om vilka justeringar som behöver göras. För mer information om allmänna kostnader och vad vi täcker (om nödvändigt), vänligen se våra villkor.

Allt du behöver göra är att kontakta oss inom 10 dagar efter att du mottagit produkten/produkterna med eventuella kommentarer om passformen. För att kontakta oss angående passformen på dina plagg, skicka bara ett mail till event@blugiallo.com, eller starta chatten i hörnet längst ner på vår webbplats och skicka oss ett meddelande.